E-mail account instellen
Om te kunnen e-mailen, moet er eerst een z.g. e-mail account ingesteld worden.
Hiervoor zijn bepaalde gegevens nodig die algemeen door de Provider zullen worden verstrekt zodra je daarbij een abonnement afsluit.
Dergelijke gegevens zijn o.a.:
- een e-mailadres
- een bijbehorend wachtwoord
- het provider serveradres inkomende mail
- het provider serveradres uitgaande mail
- eventuele bijkomende provider instellingen
Providers voorzien op hun website in beschrijvingen, hoe een e-mailaccount in te stellen.
En dat voor de meest gebruikelijke e-mail clients (programma's om te e-mailen op je computer)
In dit verhaal zal ik ingaan op de e-mail instellingen van de providers:
- ZIGGO
- KPN
Het ZIGGO e-mail account instellen op een vrij nieuwe Samsung Tablet
- Ga naar naar de Klantenservice van Ziggo, dat kan via de volgende link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/
- Het handigst is dat te doen op een vaste computer of laptop. Of op een andere tablet!
- Kies op de pagina E-mail instellen het e-mailprogramma waar je mee werkt. Of kies voor een Tablet of Smartphone
- In dit geval dus, kies Tablet (Stap 1)
- Kies bij Stap 2 voor het Android Tablet
- Kies bij stap 3 voor Android 8 of hoger
- Kies bij stap 4 voor de Standaard mail app >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
- Klik bij Stap 5 op Instellen
- Ga nu naar de smartphone (Stap 6) en ga naar Instellingen (Tandwieltje)
- Ga hier naar + Account toevoegen (i.p.v. Stap 6 a)
- Kies bij Account toevoegen voor E-mail (Stap 6 e)
- Voer nu je Ziggo e-mailadres in en het bij behorende wachtwoord (Stap 6 f)
- Ga nu naar het startscherm op de smartphone en open de e-mail app
- Het e-mailaccount is nu ingesteld en gereed voor gebruik
- Stuur ter controle een bericht naar je eigen e-mailadres, en beantwoord dat dan later weer
Veel succes!
Het KPN e-mailaccount instellen op een vrij recente iPhone
- Ga naar de Servicepagina van KPN, dat kan via de volgende link: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm
P.M.